torsdag 9 juli 2009

På tal om utflykt - Sea Cloud II

Var ute och åkte en liten sväng fram på kvällskvisten. Plötsligt fick vi syn på något ute på Öresund, något stort med 3 master på väg in i Landskrona hamn - gasen i botten och dit. Stan avstängd både här och där på grund av karneval så när vi äntligen kom ner till hamnen hade båten redan kommit dit och höll på att vändas med hjälp av lots.
Sea Cloud II har en gallionsfigur som är en gyllene örn i flykt - så otroligt vacker!
Här håller Sea Cloud II på att lägga till i Landskrona hamn - vilken båt... Följ med på en kryssning! http://www.seacloud.com/en/the-ships/sea-cloud-ii/movie.html
Jag och Madde har redan packat väskorna... Fast vi väntar tills i höst! För vem vill kryssa och lägga till i Landskrona??? Inte jag i alla fall!!! Men Karibien blir alldeles utmärkt!

4 kommentarer:

Berith sa...

Oj vilken vacker båt !!
Den där gyllene örnen gillar jag skarpt =)
Ha en bra dag!!
Kram =)

Sussa sa...

Jag vill hänga med!

Berith sa...

Nej man ska nog inte skämta om jordbävningar..man vet ju faktiskt inte var och när det blir någon..det kan ju faktiskt råka bli någon här uppe också..man vet aldrig...man får aldrig vara riktigt säker på sin sak ....

Hummlen den tuktar jag hårt på våren...vet inte om det är det det beror på ??

Ha en god fortättning på dagen =)
Kram =)

babbi sa...

Vilket tjusigt fartyg...gillar särskilt bild no 2....