måndag 6 juli 2009

Rosdagar på Fredriksdal

Första helgen i juli står nästan alla de 500 olika rosorna i blom i Fredriksdals rosenträdgård och då arrangeras Rosdagar med visningar och lite annat trevligt.

Det var här hela mitt rosintresse startade en gång i tiden. Jag jobbade i entrén trädgårdarna och stod i denna underbara rosdoft i flera veckor. Vi hade massor av olika rosarrangemang på bordet i vårt lilla hus och det blev mer och mer spännande att studera dessa fantastiska blommor... Sen var det kört!!! Jag var fast!
I år skulle jag då verkligen gå en match med kameran bland rosorna men det blev inget bra alls... Det blev suddigt och konstigt.. Har lagt upp en del bilder i ett album - vilket dock kommer att raderas efter hand - men det kan i alla fall ge en liten hint om alla de olika rosorna.
Titta gärna även på de övriga bilderna från fantastiska Fredriksdal:

3 kommentarer:

marie sa...

jag tycker att det är roligt att fota rosor, jag har alltid på macron på kameran, sedan frågar jag min man vad det ska vara för inställningar på kameran =)

ska försöka att lära mej detta, hjälparen är för nära mej =)

tack för pukorna och trumpeterna igår....

marie sa...

jag var osäker på det att ta med hunden dit, för jag trodde att amanda skulle vara hemma idag, annars hade hon varit med och gått med honom utanför.

och när det inte är min hund, så får han vara hemma, jag cyklar dit, då är jag borta i en timma.
så får det bli.

Berith sa...

Vilka underbara bilder , där på Fredriksdal skulle jag älska att strosa =)
Jag kan känna rosendoften ända hit upp till norr ...mmmm =)

Ha en bra start på dagen och denna vecka !!
Kramen =)