torsdag 2 juli 2009

Den som spar han har...

För 6 månader sedan la jag cigaretterna på hyllan och har utan hjälpmedel inte tagit ett bloss sedan dess! Är faktiskt riktigt stolt över mig själv! Några veckor innan mig la sambon snusdosan på hyllan och är nikotinfri han också! Därför har vi nu verkligen kunnat unna oss en bra sak istället! Vi har investerat i en kamera - Nikon D5000. Så nu blir det minsann fotografering av!!! Fast jag är fullt nöjd med min lilla Canon Ixus 8515 - den är heller inte så tung att gå och bära på... Men visst är det kul att ha en systemkamera att roa sig med...

11 kommentarer:

Berith sa...

Grattis !! =)
Vad roligt med en ny kamera ,den är du/ni väl värda !! Du är verkligen duktig på att fotografera!

Jag funderar nästan på att ta ett dopp , men bara nästan ;)

Ha det gott i värmen och o poolen !!
Kramen =)

Sussa sa...

Grattis!
Tänk det är bra för kroppen att byta cigaretter mot en kamera.
Bra jobbat!

KakanH sa...

Vad kul med kameran! Ni har varit och är jätteduktig som slutat med era vanor.
Bror min har en nikon D7000 och jag vet hur tung den är. Det är en nackdel, men det är roligare med systemkameror.
Lycka till!

marie sa...

kul med en ny kamera...nu blir det massor av bilder nu då framöver =)

vi har inte haft någon åska, lite regn igår, men nu är det en varm soldag....

Sussa sa...

Fotosafari ... ja vi har semester från o med måndag.
Bara att hojta till.

Jag får väl asa med mig systemkameran jag också då :-/
Även om det är roligare att fota med den så är den större o tyngre o ... ja du vet.

Marita sa...

Hej,tack för titten hos mig,alltid kul med nya besökare.Visst får du komma tillbaka.
Vilken fin blogg du har och superfina bilder.
Grattis till att ha slutat röka,och kamerainköpet istället.Mycket nyttigare,hi,hi.
Ha de gott i värmen.
Kramiz!

Berith sa...

Risken är ganska stor att du hädan efter får kalla mig för pjatt ;)

Men man vet aldrig...kanske , men bara kanske , det blir ett dopp i afton ....men bara kanske !! ;D


Ha det skön eftermiddag i värmen !! kramen =)

Madde Richt sa...

Åh vad avis jag blev nu ;) Men den är er väl unnad nu när ni varit så duktiga. Men den lille är också bra att ha till hands i mellanåt.
Kram
Madde

anemonen sa...

Grattis vad duktiga ni är. BRA GJORT. Fast jag gillar en kamera som ligger stadigt i handen. Jag har en Canon EOS 20D och den är lagom tung för mig. Kameran ni valt Nikon lär var hemskt bra.

Anonym sa...

Hej vännen.
Grattis till en fin kamera.Du tar väldigt fina bilder. Jag har också köpt en ny men en enkel sak. Men mycket bättre än den jag hade. Nu har vi det varmt du. Men ser du har en pol att bada i. Inte dåligt.Gotta dej på du bara. Å du ett jättegrattis till er båda som slutat med en stor last. Jag har ju varit rökare men slutade 1990. Men jag kan känna suget än ibland.Men är så glad jag lyckades sluta.Läser att du har mycket rosor i din trädgård. Visst är det vackert. Jag har några men inte så många. Ska plantera flera. Dom är ju så tacksamma och blommar hela sommaren.Nu i kväll tog vi en tur ut till havet. Det var så vackert där när solen gick ner. Prövade att ta kort på solnedgången och det gick över förväntan.
Ha det nu fortsatt gott i värmen.
Kram Tina

catwoman sa...

Åh vad bra ni har gjort det... jag är full av beundran över er beslutsamhet att sluta med nikotinlasterna. Så roligta tt ni nu får belöna er själva med ngt braigt. Själv har jag ju bara mobilen som jag fotar med men jag fixar inte om det är för invecklat ha ha... ha det så bra och stor kram