onsdag 15 juli 2009

Dessa två hittade vi i trädgården...

10 kommentarer:

Mimo sa...

Åh, jag gillar ödlor skarpt!
En sån liten söt pyttis ;)

Marie Sundin sa...

Hej!!

Kul att höra från dig! Hoppas allt är bra med dig, familjen och hundarna.

Brukar gå in och kolla på din hundsida och läsa vad du har för kurser. Ibland önskar jag att du bodde lite närmare så jag kunde gå på kurs hos dig! Skulle behöva proffs hjälp med Loke ibland. Men det blir sakta men säkert bättre och bättre.

Jätte fina bilder på din sida

Ha en skön sommar
Marie

Sussa sa...

Ödlan kan jag väl tycka är söt men snigeln?
Hujedamej!

Men jag antar att nya kameran har varit i farten?

Marie sa...

Nä du Sussa-vännen - de är minsann tagna med min lilla söta kamera! Till vissa andras förtret! ;-)

Anonym sa...

Hej på dig du! Roligt att höra från dig. Jag mår bra, jobbar väl lite för mycket, men det är väl dagens melodi. Vilka härliga bilder du har. Vitsippor är bland det ljuvligaste man kan se. Dels för att det då går mot vår och dels för att min syster som bor i Australien blir så glad när hon får mina årliga vitsippebilder.....
Men så snigeln....fy farao vad jag tycker illa om de stackarna. På morgonen när man går iväg så ligger det massor av sådana "slemsäckar"...Blääääh
Jaja, de ska kanske också få finnas i vår fauna. Ödlorna är bättre, sådana brukar vi ha i vår källare...
Jag ska titta vidare....
Kram på dig!
//Birgitta

Maria sa...

Snigeln som du fotat är en leopardsnigel, och det är en snäll snigel.

Unni sa...

Vilke fantastisk fina foto. Jag gillar ödlor. Ha en bra natt. Hoppas allt är bra med dig! Kram från Unni

Berith sa...

Det finns en hel del hyresgäster i trädgårdarna..sniglar kan vara intressanta att studera..lika så ödlor...men söta..nja..det "vette katten "om jag tycker att de är =))

Här här det sol med enstaka moln..luften är skön idag efter gårdagens åskskurar som dro förbi =)
sommaren är underbar...och åska , ja det hör ju sommaren till =)

Ha en bra dag !!
Kramar =)

foto CHIP sa...

Men vad är det för snigel - den ser mysko ut. Är den utifrån kommandes?

Anonym sa...

Kul att du tittade in hos mig dina bilder är jättefina
ha det bra
Ebba