lördag 4 juli 2009

Schssssss!!! Berätta inte för någon!

Denna här som tittar på åska med skräckblandad förtjusning och får mindre (oftast större) utbrott när det åskar har idag frivilligt åkt med för att "jaga" åskceller för fotografering... Ja ni läste rätt och jag funderar fortfarande på detta faktum! Hur som helst så dog cellerna ut och vi kunde titta efter andra spännande saker istället. Måste ju säga att jag uppskattade solnedgången över Söderåsen mycket bättre än att ha fångat en blixt... Men det är ju jag det! För jag har förstått att fotografera blixtar är en sport...

6 kommentarer:

marie sa...

det är nog inte lätt att fånga en blixt =)

Berith sa...

Vilken vacker solnedgång =)
Att fotografera blixtar måste vara svårt och ja det är nog en sport , en tävling med naturkrafterna...blixtar kan vara otroligt vackra och mäktiga . Gubben min älskar då det blixtar och har sig...ja är väl så där måttligt road , men tycker ändå att det är mäktigt , med skräckblandad förtjusning =)

Ha en bra dag !!
Kramen =)

Sussa sa...

Tänk att en ny kamera kan uträtta mirakel! ;-)

Synd att det inte blev foto på blixtar ... men din solnedgång väger upp det 1000-falt!

babbi sa...

Solnedgången är ju vackrare än en blixt...
Såg att en "gammal vän" har blogg på det här plejset oxå...får väl hoppas att hon inte hittar in till dig :D

marie sa...

varmt igen....min väderbarometer visar på regn, kan behövas så man får en lite paus i värmen =)

AKO sa...

Jag skulle gärna åka ut för att fånga en blixt på bild. Jag har gjort det förut men den har sett så liten och klen ut på bild jämförd med i verkligheten. Din solnedgångsbild var i och för sig ett fynd också. :)