onsdag 22 juli 2009

Nu är det bara framåt som gäller!

Idag har jag städat - både fysiskt och psykiskt! Bägge delarna borde jag nog allt gjort för länge sedan... Men idag var en bra dag att ta sig själv i kragen och städa noga både här och där! Aldrig förr har jag känt mig så nöjd!

Har pratat med en go kompis också idag som bor en del mil bort - hon berättade att hon funderade på att komma på besök inom kort. Jag blev så glad och hoppas verkligen att det blir av! Håller tummarna! Riktigt goa och pålitliga vänner gör livet glatt och trevligt! Alla andra energitjuvar har jag som sagt städat bort och undan idag! Gött det känns!

Ett ordspråk som jag hittade hos en vän:
Det är bättre att vara sanningsenlig och utskälld än lögnaktig och älskad!

7 kommentarer:

Lisa sa...

Hej... Kul att du hittat till min sida. Nimis va väl värt besväret att ta sej dit...
Städa på både ena o andra sättet behöver vi göra ibland, o fram för allt - MÅ BRA..
Tjingeling... Lisa

marie sa...

städa är kul när man känner för det =)
energitjyvar är bara jobbiga att vara med, väck med dom....

Anette sa...

Så bra! Sådana där städdagar behövs emellanåt! Ha det så gott. /Anette

Berith sa...

Ja städa bort energitjuvar det har även jag gjort !
Vilket bra och tänkvärt ordspråk !!
Får jag ta det med mig ??

Ha en bra start på dagen !!
Kramar =)

www.amsbloggagratis.se sa...

Tack snälla, för din kommentar. Ja livet är oförståeligt ibland... trodde inte att min egen familj skulle drabbas av denna sorg... Det är ju sånt som "bara händer andra"...
Jag är ändå lyckligt lottad...
som har två underbara döttrar, två fantastiska svärsöner och tre fina barnbarn + Ängeln Emma och nu är ett nytt litet barnbarn på väg... i höst! Så LIVET... "must go on"... Kram /Agneta
Förresten... vilka underbara bilder du har i din blogg!

Sussa sa...

Hej! Jag ska kolla om vi inte kan ta oss mot Skåne o lite geocaching. Hade varit trevligt att ses igen.

Blir det nåt Blekinge-event för er del?

Anna sa...

Vad roligt att du hittade tillbaks. Jag tappade också bort dig med bloggbytena.

Här har det hänt en del. Vi är i full gång med allt.

Vackra bilder du har tagit!