söndag 1 november 2009

November!? Redan?!

Vinden tar i träden ute i skogen och det blåser rejält. Man känner sig ganska liten på jorden när man hör dånet från skogen. Efter detta lär det nog inte finnas så många löv kvar på träden... Skönt att ha sommaren kvar i datorn så man bara kan slänga in ett foto så där... Och drömma sig bort lite! Valet denna gång föll på en intimbild på en malva.

Babbi undrade om vi inte tagit bilder på dotterns outfit från halloweenpartyt - jo visst gjorde vi det men efter allt jag varit med om av folk här på nätet så har jag blivit väldigt restriktiv vad jag lämnar ut och vilka bilder jag presenterar på min familj. Man kan tydligen inte vara nog så försiktig... Nog för att jag ibland saknar att blogga så som jag gjorde förr men jag har lärt mig och tänker mig väldigt noga för vad jag skriver.

På tal om konstiga människor - igår var borta på kvällen och det hade tydligen varit ungar här och ringt på och skulle tigga godis. Hundarna här säkert skällt ut dem men är inte tränade i att öppna så de blev väl besvikna över att ingeting få så då roade ungjävlarna sig med att fylla vår brevlåda med ketchup! (Nästa år ska jag göra brevlåda och grindar strömförande!!!) Jag kan visst uppskatta ett roligt bus men gränsen går långt tidigare än ketchup i brevlådan!

7 kommentarer:

Lotta sa...

Det var inte kul Fy fanken ....
Här har det varit lugnt hela helgen Inget Bus eller Godis här inte.
Bara ljus på kyrkogården och lugnt hemma.
Precis som det skall vara
Varför inte lägga i nåt som smäller när de öppnar locket hahaha Då tappar de det som de har i händerna....
Kramizzz på dig

Anette sa...

Jag tycker också det är tråkigt om de busar på det sättet......Har aldrig hänt hos mig som tur är.
Vi hade bara ett spökbesök i år, så idag har vi haft mycket godis att äta :-) /Anette

marie sa...

visst längtar man tillbaka till sommaren, när kylan och vinden kommer.

tråkigt detta med vad busungarna har gjort med eran postlåda =/

mina barn har aldrig fått knacka dörr, de får hålla sej inne hos oss, med sina kompisar, istället.
de tycker att jag är tråkig, men man får tänka på dom som inte vill ha sånna besök...när man vill hedra sina nära som inte finns.

KakanH sa...

Vi har haft det så lugnt. Tack och lov.
Jag har en annan idé, ladda med ketchup i lådan som kastas upp på den som öppnar locket. :P

Berith sa...

Det var inte roligt ...
Här har det varit en lugn helg , gubben har legat och ligger i feber .
Det skulle ha varit en lugn helg hur som helst =))

Ha en bra dag vännen , kram =)

Pisan sa...

Jädrans ungar! Håller med Karin här ovan om att spruta upp ketchup ur brevlådan nästa år :-)
Önskar dig en fin måndag! Kramen!

Maria sa...

Ketchup i brevlådan, fy fanken vilket jädrans bus...
Sånt är inte kul!!!
Här var det lugna gatan på den fronten. Men så bor det inte så många barn här på området i den åldern som håller på med sånt, tack och lov...