fredag 30 oktober 2009

*suck* Vilken dag...

Läste hos Berith häromdagen att hennes man trodde att hon saknade den kvinnliga shoppinggenen... Jag tror minsann att jag också saknar den - jag har haft den men tappat den någonstans på vägen från förr till nu! ;-) Idag har jag dock spenderat ett par timmar på Väla - ett jätteshoppingcenter med allt och lite till. Hade lovat dottern att försöka hitta något fräckt i klädväg till festen hon var bjuden på. Det skulle vara lite halloweentema och dottern ville vara svartklädd. Hittade en snygg kjol med små nitar i sidorna, tights med nitar på och en skjorta med svarta paljetter. En tyllsjal och ett hårband med svarta paljetter blev kronan på verket.

Några inköp i blomsteraffären med efterföljande besök på svärmors grav och lite gravsmyckning och sen äntligen hem... Fram med stora sminklådan och dottern på en stol i bästa ljuset - ska man på party som vampyr så måste man vara anständigt sminkad!!! Nu vid denna halvsena timme är till och med dottern hemkommern från partyt som hade varit jättetrevligt!

Vilken dag! Att springa i affärer är inte min melodi! Jag är så trött och sömning nu så ögonen går i kors... God natt säger jag! Inga fler affärer på länge!!!

4 kommentarer:

Berith sa...

Godmorgon vännen =))
Jag saknar absolut inte shoppgenen...hahah...och jag är inte avundsjuk heller på dem som har den , jag blir slut bara av att höra om deras shopping , det räcker gott för mig...hahah
Men det är tur att vi alla är olika , för annars skulle ju affärerna gå omkull ;))

Vilken underbar bild på svamparna !

Önskar dig och de dina en riktigt trevlig Alla Helgons Dag !! Kram =))

Maria sa...

Då har jag tappat bort den genen också, för inte heller jag tycker att det är nån hit att springa i butiker och shoppa längre. Jobbigt att prova mm. Det är ett nödvändigt ont som måste göras ibland :)
Kul att dotera hade skoj på sitt helloweenparty.
Ha en bra dag!

Kram Maria

babbi sa...

Varför har inte jag en sån gen? :O
Tog du ingen bild på dottern så man kan få se henne i sin outfit? Jag jobbade igår till kl 17 så vår All Helgonahelg har avhandlats idag...inte så kul men ett måste........jobba alltså. Jag skulle behöva några månaders semester nu med bekymmersfria dagar! Hoppas allt är bra med er...Kram

Lotta sa...

Vilken fantastisk bild du har här...
Den är underbar Vilka kul svampar!!!!
Hoppas det gick bra för dottern på festen och att klädseln blev bra....
Kramizzzzz