måndag 2 november 2009

Måndagstema - Mörkertid

Det var längesen jag var med i en fotoutmaning - sen i somras tror jag det var men nu känner jag mig fit for fight igen! Måndagstema är dessutom en väldigt trevlig utmaning så det passar bra att börja med den!
Saknaden av snö här i södra Sverige gör att det verkligen är många månader av mörkertid! Men det är härligt att kunna tända ljus och bara sitta och mysa och ha det gott! Men om det är för mycket dis, dimma och duggregn så känns det otroligt deprimerande och månaderna fram till vår blir tråkigt långa!
Mer mörkertid finns här:

20 kommentarer:

Turid Holm Flaa sa...

Nydelig stemningsbilde, med den flotte stranda i forgrunnen. Det er godt at en har evnen til å kose seg inne med lys. Ønsker deg en riktig god uke.

Anne-Lill sa...

Det eneste som mangler når man ser på det bildet, er lyden av en ulv som hyler. Stemningsfullt bilde.

Rimkogeren sa...

Månen, den ensomme vandrer skænker lys til vintermørket. Smukt.

ElinsPhoto sa...

Vilken härlig kvällsbild, känns alltid skönt när månen i alla fall får lysa upp kvällshimlen!

Maria sa...

Härlig kvällsbild på månen.
Önskar en god fortsättning på dagen.
Här är det grått och trist, och rgenet strilar nu ner.
Gillar inte sånt här höstväder :(
Kram

Lotta sa...

Jag fattar inget men det kan ju vara en kul grej.
Fint foto du har lagt in
Hur fick du dit länken under din text
Jag försökte men det gick inte.

Du vet jag är knäpp Jag la in mig två gånger
Går det att ta bort en ????
Kommer detta varje måndag Vem bestämmer vilket tema det skall vara?
Skall man inte ha den där Hasselbladskamern på bloggen också?

Kramizzzzzz

Sussa sa...

Först: Vilken kanonfin bild!

Sen: Biten, ja hundbiten men inte utställningsbiten. Så länge det är BRA miljöträning för henne så är det ok - du vet, hon uppför sig ungefär som hon brukar. Nu är det kanske inte många som anser att det är bra ;-) Hon blir lite lägre tycker jag men inte så att jag tror att hon far illa av det. Den dan blir det inga fler utställningar! Ytterligare ett av mina motto: "Trivs inte hunden med utställning, tävling, träning etc? Ändra på dina metoder! Hjälper det inte? Sänk dina krav! Hjälper inte det heller? Ändra på dina mål!"

Och; Har du nån kollega i Göteborgstrakten? En av BeNice syskon är tydligen väldigt dragig. Uppfödaren har rekommenderat dem Turids bok om dra i kopplet. Då tänkte jag att de kanske skulle behöva mer hjälp än bara boken ...

Marie sa...

Halloj Lotta!
Kul att du är med! Det är kul med fotoutmaningarna!
Länken till "Måndagstema" har jag kopierat ctrl+c och sen lagt in ctrl+v i mitt inlägg.

Om du lyckats få in din länk 2 ggr så tror jag att den som modererar måndagstema fixar till det.

Japp detta återkommer varje måndag och det är den som har bloggen som heter "måndagstema" som bestämmer vilket ämne det ska vara. Man får gå in varje måndag och kolla!

Hasselblad är nog inget krav, räknas säkert bara som lite bonusreklam om man har den med. Det viltiga är att man länkar i sitt eget inlägg.

Hoppas vi ses i fler fotoutmaningar!

Marie

KakanH sa...

Ja november är en månad vi kan hoppa över enligt mig. Pisstråkig. Men du hade ju lyckats med en urtjusig bild på månen. Inte illa.

Unknown sa...

Vakkert bilde! Jeg liker heller ikke mørketiden, men "overlever" med masse levende lys.

Ønsker deg en fin uke!

Lotta sa...

Är det den länken du har underst som du menar
Jag fattar nada
Då kommer man till måndagstemat.
Kramizz igen

Berith sa...

Vilken underbar bild =)
Vi närmar oss advent , en underbar tid mitt i den mörkaste tiden på året ;)
Ha en mysig kväll , kram =)

Petunia sa...

Har man øynene (og kamera) med seg, så kan man få tatt noen fantastiske fine bilder på denne tiden. Det ser jeg du har gjort!
Kjempefint!

sinneskatten sa...

En njutbar och meditativ bild .

linsky sa...

Det var et nydelig bilde! :-D

Cathrin sa...

Ja, mørketiden kan være tøff, spesielt når været ikke er noe bra. Men heldivis har vi dager hvor man kan oppleve stemninger ute som ditt nydelige bilde viser! :o)

Mona sa...

Vacker månbild.

Anonym sa...

Flott måneskinnsbilde. Mørketiden for meg er seilig. Jeg koser meg med små prosjekter og lader batteriene. Ha en fin uke

Unknown sa...

Nydelig og stemningsfullt bilde:0)

Melusine sa...

Velkommen tilbake, og det med et fantastisk flott bilde!