lördag 14 november 2009

Ramlösa Brunnspark

Tänk så mycket vackert det finns runt omkring oss. Mannen var sugen att ut och fotografera plus att vi hade en liten geocache att titta till - därför föll valet på Ramlösa brunnspark. Alla ankorna i dammen simmade bort mot mannen - de tyckte väl att han såg ut att kunna bjuda dem på en eller annan brödkant... Ack vad de bedrog sig. Ingen ville bli fotograferad av mig så jag gick bort och tänkte mig botanisera där vattnet forsar lite snabbare... Min favorit som ni väl numera vet!?
Medan jag stod där så kom en äldre dam fram till mig och frågade om vi kommit för att titta på laxen? Jo då visade det sig att det går upp lax i den lilla bäcken för att leka. Damen som hade full pejl på vad som hände sa att vi hade en faslig tur för idag var det många laxar och vattnet var något så när klart så man kunde se dem, igår hade det varit så grumligt så! Jaha ja sa jag - det lät ju spännade så jag följde med och vips så såg jag... Där var verkligen hur många som helst! Vilket skådespel!!! Tänk vad man får vara med om så där på en helt vanlig lördagseftermiddag! Bättre än TV!
Tyvärr började det mörkna och mitt batteri var slut så det blev endast en bild uppe bland husen. Men där är så vackert så vi är där ganska ofta och botaniserar... Får återkomma då för jag tror att ni som är trogna tittare hos mig hade gillat Ramlösa Brunnspark! Bilden nedan är på själva Brunnshotellet - en underbar byggnad med massor av snickarglädje.

5 kommentarer:

Berith sa...

Vilka underbara bilder !! =)
Vatten är så rofyllt att titta på =)
Ja , det finns verkligen mycket att titta på runt gårds knuten och är tusen gånger trevligare att titta på än tven , det håller jag verkligen med om =))

Ha en bra dag , kram =))

Lotta sa...

Här var vi 2007 för vi var nere och hälsade på en riktigt go kompis som bor inte långt så ifrån parken.Det är verkligen en mysig park och mycket vackert.
Då var vi och fikade på systrarna på Skäret Hojjjj va dyrt Jag skämdes för vi blev bjudna...
Jag har inte sovit en minut inatt så jag var skittrött när jag fixade bloggen
Jag fick göra om och om den
en djädra massa gånger
Det kopplade inte alls i huvudet i morse.
Nu har jag sovit en timme och det var skönt.
Kramizzz på dig och tack för titten hos mig...

marie sa...

kul med laxen...sån har man inte reda på.

ja det finns mycket att hitta, när man är ute med kameran.

Maria sa...

Igad försöker solen titta fram, och det tackar jag för. Då de senaste dagarna varit hopplöst grå och dimmiga. Mår bra från, vad det nu var jag åkte på under helgen.
Ha en riktigt bra dag!
Kram Maria

Anonym sa...

Hej Vilka underbara bilder, Dom piggar upp i höstmörkret
Kram Ebba