måndag 9 november 2009

Vilken pärs!

Denna helg har varit rent på tok för hektisk för att det ska vara sunt! Lördagen startade med valpkurs och det var sen efter det som det började... Sambon hade beställt tid för dottern att klippa sig på stora shoppingcentret några kilometer bort... Väl där och ungen i stolen lurade sambon in mig hos optikern! Jodå - åldern börjar ta ut sin rätt! Läsglasögon! Undrar om detta är någon slags folklig nojja för optikern förklarade gång på gång att detta var fullt normalt och inget konstigt alls! Min största nojja var att välja bågar! Det finns ju hur många som helst som är urläckra...

Vid hämtning av dotter hos frisör så hade jag plötsligt beställt tid för en klippning till mig själv också! Måste säga att jag kände mig väldigt våglig! För detta hår är inte att leka med! Nu skulle vi bara spendera 3 timmar tills det var dax! 3 timmar!!! Jag!!! På ett fullsmockat köpcentra... Men det gick över förväntan! En god stund roade vi oss att förnya dotterns garderob, vi åt tacos och festade loss på en glass - sen var det dags för mig hos frisören! Det blev bra så dit vågar jag mig absolut fler gånger! Sen fick jag äntligen komma hem och dricka en efterlängtad kopp te!

Bilden tog jag igår eftermiddag när vi var i Ängelholm. November är en mörk och ruggig månad och dessa träd stämmer precis in på min novemberkänsla! Just nu står regnet som spön i backen... Usch och fy!!! Riktigt ruggit!!!

10 kommentarer:

KakanH sa...

Men du, jag då. Jag har linser och behövde ändå läsglasögon. Tydligen kan ögonen påverkas av mycket läsning. ex. mitt pluggande.

Så du klippte dig. Blev det mycket kortare?

Vi har haft samma väder som er idag. Längtar efter snön igen.

Sussa sa...

Tänk vad skönt att kunna se igen :-)

O visst är vädret för jä**a tråkigt!

Men snart är det vår igen!

Marie sa...

Karin: Nja så mycket kortare vet jag inte - jo topparna men sen tunnade hon ut burret. Helt otroligt att det fanns hår kvar på skallen efter allt hon befriade mig från... Hon använde plattång och jösses vad jag var slätstruken när jag gick därifrån... *fniss*

Sussa: Jag ser hur bra som helst! Begriper bara inte varför de använder så förbannat små bokstäver på alla förpackningar och i en del böcker... Det är dumt för det är minsann fler som ser ännu sämre än jag gör!!!

Anette sa...

Usch ja..........det är hemskt vad åldern börjar ta ut sin rätt. Läsglasögen har jag när jag jobbar och måste läsa div.bruksanvisningar.......6 och 8 är väldigt lätt att blanda ihop utan glasögon ;-)
Det värsta är att jag insåg för någon vecka sedan att det börjar bli dags att ta med sig glasögonen när man ska handla mat...........eller kan det vara att tillverkarna använder för små bokstäver.......jo, så måste det nog vara ;-D /Kram Anette

Berith sa...

Skönt att du överlevde tre timmar i ett shoppingcentrum ,bra gjort !! =)) En timma för mig är mer än nog ...hahah..
Välkommen till glasögnskaran..Ja att välja bågar är det största gisslet ;))
Här är en till som skulle behöva uppsöka en frissa och få bukt med skatboet på huvudet =))

Ha en bra dag , kram =))

Maria sa...

Här är en till som behöver gå och fixa glasögon. Armarna räcker snart inte till, och att läsa böcker är superjobbigt.
November är ingen rolig månad, bara grå, gråare gråast. Men en fin bild har du tagit.
Kul att du blev nöjd med besöket hos frissan.
Ha en bra dag!
Kram Maria

Helén sa...

Kan vi inte få se ett foto på dina glasgöon och nya frisyr. Jag e lite nyfiken :-)
Kram

Anonym sa...

Låter som en skön dag egentligen..fast dyr ;-)

Tessan sa...

Oj så mycket fina bilder.... Vad är det för "utmaningar" du är med i??

Sen är jag ju nyfiken på kamera och ojektiv:)
Må gottigt!

Lotta sa...

Hej din going
Idag har jag varit på långtur med gubbarna och samtidigt skulle jag försöka fota
Svante är en stor skit för han vill
inte stå still när jag men vill han står still när han vill
Jag älskar honom och inte hör han heller Döv...
Ha en fin kväll Nu är det middag Gubben kom.
Kramizzzzzzz