måndag 2 november 2009

10 månader

Det är knappt att jag tror det själv!!! Men det är 10 månader sedan jag la cigaretterna på hyllan och har sedan dess inte tagit ett bloss! Jag avskyr mintsmak och fick vara så snäll att sluta utan hjälpmedel! Det känns så skönt att vara av med denna last!!! Hittade en bild här i datorn som jag fick av min bloggvän Lotta som hon förärade mig när jag "firade" rökfri 10 veckor... Försökte få över den här till bloggen men jag lyckades tyvärr inte. Men jag minns hur mycket den och andra människors peptalk betydde då och gör givetvis fortfarande. Fast idag känns det mer att man är korkad mot sig själv om jag börjar röka igen. Nu sträcker jag på mig och är omåttligt stolt över mig själv!

5 kommentarer:

KakanH sa...

Klart du ska vara stolt över dig själv. Du skulle bara våga annat. ;)
Jag tycker du är superduktig, men jag har aldrig behövt sluta själv så jag vet inte hur svårt det är. Men jag är stolt över dig ändå och förstår att det är en bedrift att lyckas utan hjälpmedel.

Lycka till nu så vi snart får fira ditt första år som ickerökare.
Kram

Marie sa...

Tack Karin! Dina ord värmer ska du veta! Ja jag ska kanske planera att fira den dagen uppe hos dig!? För då har du säkert snö... ;-)

Sussa sa...

Du är verkligen jätteduktig!

Helén sa...

WOW! 10 månader! Gud vad du är duktig! Jag var själv rökare för många år sedan och vet att det inte är så lätt att sluta. Men har du klarat dig 10 månader så ska resten inte vara något problem.
Ett STORT GRATTIS!!!
Och en STOR KRAM!

Maria sa...

Klart du ska vara stolt över dina 10 månader som fökfri.
Det där borde jag ta efter, för jag rökar alldeles för mycket... Så mycket kul man kunde göra för de pengarna istället för att röka upp dom.