fredag 13 november 2009

Igår & Idag

Kan ni tänka er... Igår eftermiddag sken solen på mig! Det var så härligt - alldeles vindstilla dessutom. Sista turen ut igår kväll med hundarna var det stjärnklart och så vackert! Underbart!!! Idag är allt som vanligt igen - grått och blåsigt! Snö känns det som... De sa det kunde komma snö på åsarna, vilket ju inte är så långt bort... Kallt är det i alla fall och jag frös verkligen imorse när jag var ute!
Bilderna tog jag igår i min skog för att visa er att solen faktiskt tittade fram och att löven i princip är borta från träden här också. Det är nästan bara "min" ek som ännu inte fällt alla.
Ha en god helg allesammans! Mys och gör något trevligt! Glöm inte att berätta det här sedan...

3 kommentarer:

Sussa sa...

Här skiner solen idag och då sitter man inne på kontoret. :-(

Jag tänkte på hundar som brandvarnar. Har DU kurser i det? *hoppas*

Vårt larm är från Securitas Direkt. Installationskostnad o månadskostnad men jag kommer att sova bättre. När hundarna (o vi för den delen) är hemma så larmar man bara dörrarna så att hundarna kan röra sig fritt, när de är med oss (huset tomt på djur o människor) så larmar man även på rörelsedetektorer. Rökdetektor med FILM skickas till larmnummer. De kollar på bilderna efter rökutveckling, larmar brandkåren o kommer ut själva ... Rökdetektorn är ALLTID på ...

Det känns tryggt ;-)
(Bra slogan för fel produkt!)

Marie sa...

Jo men visst är jag utbildad branvarninginstruktör för hund. Utbildad av självaste Anders Hallgren!

Mailar dig!

Lotta sa...

Hej igen
Vi hade också lite sol igår så jag åkte med gubben till Srömstad när han skulle dit och göra ultraljud på st.kroppspulsådern.
Så klart passade jag på att fota lite jag med
Vi har samma eländiga skitvärder idag igen....Kramizzz på dig och ha en riktig myshelg inomhus.
Lotta