tisdag 13 oktober 2009

Idag var det minsann kallt om tårna!

Utan att tänka mig för så hoppade jag bara i mina tunna gummistövlar i morse när jag tog ut hundarna - men det var banne mig kallt!!! Tog inte många minuter förrän jag frös rejält om tårna! Borde jag ju begripit eftersom jag sett att det var frost i gräset och vitt på taken... Så nu ska jag leta fram mina "hundstövlar"...Tog med kameran ut och tog några kort på den skånska hösten som kommit med besked nu.Det blev kallt och stelt om fingrarna också - så bilderna blev lite si så där... Antar att det tar ett tag innan jag lärt mig att klä på mig ordentligt - det har ju varit så varmt så länge i år... Ja Berith du kan sitta där i norr och le! *fniss*
Utsikt från mitt köksfönster - nä den gör inte ont!
"Min" skog - vacker oavsett årstid!
Tog en titt hos kaninerna så de har det bra i kylan och de ser ut att må prima - bara mina fötter och fingrar som inte "trivdes"... På bilden dotterns lilla nya kanin - Lizzy - som byggt sig en härlig håla i massor av halm och där verkade varmt och gott!

2 kommentarer:

Berith sa...

Jasså , ni har fått kallgrader nu ;)) Det var på tiden ..hahaah...nä,skämt å sido =)
Det tar ett tag innan man fattar att det är dax att klä sig varmare då man går ut , ena dagen är det varmgrader och nästa dag vaknar man upp till kallgrader..man hinner inte med i svängarna ;)

Vilka underbara frostbilder !!Hösten är verkligen underbar med sin färgprakt =))

Ha en riktigt bra dag och klä dig varmt om fossingarna vännen ;))
Bamsekram =)

KakanH sa...

Du vet att du ska åka norrut i helgen? Packa varmare än vad du skulle ha hemma. Vi har kallt. ;)

Men å andra sidan slipper du ju gå ut med hund 2 mornar. ;)