söndag 4 oktober 2009

Vilken skithelg!

Inte nog med att vädret har varit det sämsta tänkbara med skyfall hela lördagen och storm hela dagen idag med inställda kurser som följd - ovanpå det visade det sig att vår torktumlare inte gick att laga. Ut på Elgiganten och skulle köpa en ny. Precis den vi bestämde oss för kom givetvis inte in förrän i kommande vecka... Ja ja så kan det ju vara - betalade handpenning så inte alla tar slut innan nästa helg... Väl hemma igen tvättade vi en maskin tvätt och då som en liten söt överraskning slutade tvättmaskinen också att fungera... En ny tur till Elgiganten idag för inköp av en styck ny tvättmaskin...

Det blev en dyr helg! Och då är det inte ens jag som har handlat...

6 kommentarer:

KakanH sa...

klart allt ska hända samtidigt. Hört om Murphys lag? :P
Men visst är det tråkigt att köpa vitvaror, det märks ju inte. Eller jo... eller nja... det märks när de inte funkar, men sen tänker man ju inte "åh min nya fina tvättmaskin vad kul det ska bli att tvätta."

Berith sa...

Jassi dessa pigor , säger en upp sig , så brukar den andra följa tätt efter ;))
Tråkigt och dyrt är det också !!

Ha en bra dag!
Kram =)

Anette sa...

Fy, det var inte kul! Man är ju beroende av dessa maskiner. Jag är inte på min 3:e tvättmaskin på 17 år. Torktumlaren är bara nr 2!
/Anette

Sussa sa...

Inte kul men man klarar sig ju inte utan dem ...

O så mycket KUL du kunna köpa/göra för de pengarna istället :-)

Berith sa...

Tack för din omtanke , det värmer i hjärtat =)
Ha en bra dag!
Kram =)

Berith sa...

Jo vi fick en hel del snöblandat regn i morse , så nu är det slaskföre ute på vaägarna , inte trevligt alls . Jag föredrar kallt och snö framför slask =))

Jag ka vila och kurera migordentligt , jag vill inte dra med detta någon längre tid *skakar på huvudet *

Hoppas allt är bra med dig och att du blivit helt återställd från din flunsa !!

Ha en skön afton och en mysig kväll vännen !!
Varma kramar från norr =))