torsdag 29 oktober 2009

Diamonds are forever

Solen strålar från en klarblå himmel - vattendropparna från gårdagskvällens regn glittrar som diamanter i buskarna. Häftigt!!! Trots att min odåga till hund kraschade rakt in i busken som jag undersökte efter fina vattendroppar och till följd att det blev många droppar fattigare så hittade jag några att föreviga. Och lärde mig att Leo inte ska vara med när jag ska fotografera... Han är så förbaskat nyfiken på vad jag hittar på så han bara måste vara med!

Några hyfsade vattendroppsfoto blev det i alla fall! Nu är frågan - ska jag ta kameran med ut på en ny liten fototur i det vackra vädret? Eller ska jag fortsätta min städning och ommöblering? Ungarna är ute på sina håll så jag är helt alena - allt lite trist men det är ju bara att vänja sig! Nä det lät eländigt - det är det absolut inte! De måste ju utvecklas och bli självständiga personer!

God torsdag!

6 kommentarer:

marie sa...

ovant när ungarna inte behöver oss jämt =)
men skönt för oss, då kan vi göra det vi vill.

kamera och hund går inte ihop ibland...jag får suddiga bilder, för elvis vill inte sitta så fint bredvid mej...och blommorna äter han upp, när han ser att jag ska fota dom =)

Anette sa...

Jag har också fotat vattendroppar med hund idag! Fast min hund är ju mer väluppfostrad :-) Eller kan det bero på godiset jag slänger ut kanske............/Anette

KakanH sa...

Vackert!!!!
Klart du ska ut och fota igen. Det andra hinns. Men så här fina dagar är vi inte bortskämda med.

Och du, det där med att vara med när det ska fotas är det fler som kan. ;)g

Maria sa...

Klart du ska ge dig ut och fota igen. Städning och ommöblering kan vänta. För min del blir det ingen fototur idag. Lite annat har kommit emellan, men jag är fortfarande sååå nöjd med vad jag fångade i kameran igår, så det gör inget att det inte blir någon fototur idag.

Kram Maria

Berith sa...

Vilka underbara bilder!!...som vanligt =))
Hoppas du gick ut ochnjöt av det vackra vädret och fotograferade...städningen finns allt kvar till gråa inomhusdagar ;))

Ha en bra dag och en trevlig helg vännen ! Kram =)

Helén sa...

Vilka härliga bilder! Jag hoppas du inte stannade inne. Det gäller att passa på när det är fint väder. Ha en skön helg!