tisdag 27 oktober 2009

Missuppfattningar

Efter en grå och regnig helg så tyckte jag att det behövdes en sol! Letade bland mina foto sedan i somras och fann denna rara lilla "guling" - den får symbolisera solen i mitt liv! Fritt fram för vem som än vill njuta!

Känns som mitt funderande kring sympatibloggande missuppfattades totalt. Men jag orkar inte riktigt engagera mig i det - det får vara som det är! Tanken var inte att någon skulle behöva förklara sig, känna sig påhoppad eller ledsen. Det var mest ett sätt att personligen få ur lite skit ur systemet! Men som sagt - strunt i det - jag orkar inte engagera mig. Men tack Berith för dina kloka ord - du slog huvudet på spiken.

Nu känns det som om det riktiga gråvädret har slagit till här i Skåneland. Ska det hålla på så nu med dis och dimma fram till mars någon gång??? Det hoppas jag verkligen inte! Det är detta som är så tråkigt med vintern här nere i södern - grått, dis, dimma och duggregn. Bläääää!!! Jag bor i helt fel landsända! I alla fall på vintern...

3 kommentarer:

KakanH sa...

Ja det gör du verkligen. Här har vi en klarblå himmel (samma igår) och frosten har ett riktigt bra grepp om världen.

När jag klev upp gick det 4 rådjur i trädgården. :D Emil är bevisligen inte jakthund för han kissade precis nedanför trappen och ville in direkt, struntade helt i djuren. :D

Berith sa...

Helt rätt och riktigt vännen , släpp det där =))
Vilken underbar lite gul blomma , en sol mitt i mörka vintern som kom av sig här hos oss =))
Ha en bra dag , varma kramar =))

Sussa sa...

Det är ju det som är risken med skrivna ord - ingen hör tonfall, ironi eller annat. Eller hur?

Lätt att bli missförstådd o lätt att missförstå.

O som sagt; Sånt skit ger man bara f-n i att lägga på minnet ;-)