måndag 12 oktober 2009

Måndag

Så nu är allt som vanligt igen - i alla fall med tvätt och tork. Det är ju tvunget eftersom mannen endast är hemma två dagar/vecka och en del av hans medhavda smutstvätt bör vara ren och torr när han ger sig iväg igen. Jag tvättade en del för hand i förra veckan och som på beställning kom eksemen... Det är värdelöst!

Nu ser jag fram emot helgens resa till Karin och hennes lilla familj plus att jag ska träffa min inspiration och mentor Turid Rugaas. Det ska bli så trevligt! Karin & jag har räknat veckorna - men nu är det äntligern endast några dagar kvar... Härligt!

7 kommentarer:

http://maxmax.bloggagratis.se sa...

Vad roligt för dig att få träffa en kär och go vän igen , det förgyller tillvaron =))

Jag föredrar snön och kylan här i norr , framför era vintrar nere i södern , ;))

Ha en riktigt bra dag , kram =))

Anette sa...

Ja, den där eviga tvätten........min tvättmaskin står i tvättstugan och piper att den är klar........Vad kul med en helgresa. Kram Anette

KakanH sa...

Lilla familj?? Vi är faktiskt 6 st. *fniss*
Jag längtar efter dig, det ska bli så kul att få ses igen. Äntligen!! Det hade inte blivit lika kul med Emil om jag inte lärt känna dig före. Du är en guldgruva min kära vän.
Kram

Ps. JÄTTEvälkommen!!!!!Ds.

Sussa sa...

Låter spännande både med kompisträff och med Turid. Är det kursdags eller ska ni "bara" umgås - om man får fråga?
Tilda o jag har varit inne o kollat på din sida (ovetandes om varandra). När vi var ute o spårade i lördags så hann jag bara säga "Lydility" å var hon på G :-)
Du kunde ju bo lite närmre - har jag sagt det förut? :-)

Hoppas nu att veckan går fort! BeNice o jag önskar det oxå eftersom vi ska träffa en av BeNice systrar!

Kram!

Anonym sa...

Hej vännen!!
Ser att du har haft strul i tvättstugan. men nu är allt nytt och fungerar bar kan jag tro.
Hoppas att du har det bra för övrigt och kan njuta av den fina hösten. Här är det full fart kan man väl säja . I dag väntar vi på att en person ska ringa så vi kan kolla på en lägenhet i Strömstad till Lene. Hon kör ju dit bort varje arbetsdag nu när hon bor hemma. Det blir 16 varje dag å det är för långt. Å så ska man inte bo hemma när man är 23. Stackars ho. Hon bor ju som i kappsäck nu. Men vi hoppas verkligen att detta fixar sej snart. G mår inte riktigt bar så här finns lite oro runt oss också. Men skam den som ger sej. Det kommer att fixa sej det också. Önskar nu att du ska ha det jättegott hos dej och att du får en mysig tur till helgen.
Kram från Tina

Babbi sa...

Hur gick det med era maskiner sen...dom pajjade väl vill jag minnas? Fy attan så kallt det har varit här idag...jag vädrar snö i luften, hoppas jag har fel. Vad najs att du ska träffa Karin igen, hoppas ni får trevligt...det får ni såklart! *slår mig för pannan*...ha det bäst i Skåneland. Kram

KakanH sa...

Babbi: att vi får trevligt är självklart. Marie kommer ju. ;)