måndag 19 oktober 2009

Min resa till Storå & Nora

Det blev en helt otroligt trevlig och minnesvärd helg! Att bara få vara ledig... Inget jobb alls över huvudtaget. Visst var vi ut och spårade med Karins lilla Emil men i den miljön så är det ju ingen som kan påstå att det kändes som arbete! Helt sanslöst vackert!!! Vid kanten på den sjön skulle jag kunna sitta länge och bara njuta!!!

Träffen med Turid Rugaas, min mentor och inspirationskälla blev kanon! Jag, Turid och Karin var ut och käkade gott i Nora i lördags kväll. Senare på kvällen slöt några av hennes elever och blivande hundtränare upp och kvällen blev verkligen helt suveränt trevlig. Vi skrattade gott och hyggade oss efter konstens alla regler! ;-)

På söndagen var vi på hundskolan där Turid håller sin hundtränarutbildning för att hämta min beställda DVD - vi fick åter ett gott snack innan vi skiljdes åt för denna gång... Någonstans känns det trist att det blir så långt mellan gångerna men hon flänger över hela världen så det är att passa på när hon är på hemmaplan.

Sen var det dags att lura in Karin & Finn i geocachingträsket! Jag lyckades för nu har även de blivit med GPS och varit ute och tagit sin första egna... Ja som det kan gå! Söndag kväll och det kändes vemodigt att ge sig av hemåt! Men allt roligt tar slut! Så är det! Men det kommer mera roligheter!

Tack Karin & Finn för en mycket trevlig helg och för er gästfrihet! Bilder från helgen finns här; http://picasaweb.google.com/fototillvardags/MinResaTillStoraNora#

6 kommentarer:

Sussa sa...

Låter trevligt! O du är ju bra på att lura in folk i geocachingensvärld ;-)

Jo då Marie, jag kan vara elak, jag oxå. Men OFTAST bara när någon gjort sig förtjänt av det. Så när du upptäcker att jag är det så vet du varför ;-)

Berith sa...

Välkommen hem igen !! =))
Vilken trevlig helg du har haft i goda vänners lag , det var du verkligen värd !! =))
Vilken underbar bild !! Där hade jag kunnat sitta och mediterat timme ut och timme in !! =))

Önskar dig en bra dag !!
Kram =))

Helén sa...

Jasså, det är här du hålelr till nu. Jag undrade just varför du så sällan skriver på hundbloggen. Men här är det ju fler inlägg. Lägger till denna sida bland mina favoriter nu också :-)

Jo då, ditt mail kom fram. Sorry att jag inte svarat. Försöker samla ihop idéer vad folk vill ha för inspiration av dig när du kommer. Tänkte även se om jag kunde få tag i Fitt följ som varit i kontakt med dig, så kunde vi kanske samordna något. Jag återkommer!
Kram Helén

KakanH sa...

Tack själv!!! Det var en underbar helg. Men nästa gång räknar vi med att Patrik oxå är med. ;)
Jättefina bilder du lagt upp.
Kram

bibbi sa...

du verkar ha haft det jätte kul i storå å nora. det är så otroligt fint däruppe. det ska bli spännande att få lära sig gps grejen..hahaha jag kommer aldrig att lära mig det ordet haha...har redan glömt bort vad det heter. du skrev ju det i min blogg å jag läste det nyss hahaha. ja huset är ett riktigt projekt, det är verkligen tur att man har en sambo som är snickare :) sköt om dig! kram bibbi

Maria sa...

Vilken härlig helg du haft, det är sånt här man lever länge på när höstmörkret omslutet en. Jättefina bilder i ditt album, allihop...
Kram