onsdag 21 oktober 2009

Världen är allt bra liten!

Vännen Karin som jag var uppe och hälsade på i helgen som gick är en av mina allra första bloggvänner - en både trevlig och redig person. Besöket hos henne kombinerade jag med att besöka min mentor Turid Rugaas som hade sin hundtränarutbildning i Nora. Monica, ägarinnan av hundskolan har jag träffat förr och hon var så facinerad över att jag och Karin lärt känna varandra via nätet och att jag sitter i Skåne och rekommenderar Karin att gå hundkurs hos Monica i Nora...

Inte nog med det... När vi satt där och hade allmänt trevligt på restaurangen i lördagskväll så säger den ena kvinnan till mig - jag undrar om det inte var dig jag ringde till för några år sedan?! Något skamset fick jag säga att jag inte visste - för jag kan omöjligt komma ihåg alla samtal. Men vi kom i alla fall fram till att det var jag och att vi pratat hund i 2 (!!!) timmar. Förstår inte varför det blev ett så muntert flin runt bordet!!! Hur som helst hade hon blivit intresserad av Turids utbildning efter att jag pratat om den och haft ett öga på det sedan dess och nu gick hon alltså den! Härligt!!!

Monica höll på att tappa hakan när vi berättade detta faktum för henne! *fniss* När hon sedan på söndagen förstod att även Karin kände en av eleverna på utbildningen och hade gjort så sedan de var i 10-årsåldern - och att även jag hade haft kontakt med personen i fråga via bloggen - så var "förvirringen" total! Stackars Monica!!!

Ja jag sa ju det - världen är allt bra liten!!!

8 kommentarer:

Helén sa...

Ja världen är allt bra liten. Jag tycker man oftast, var man än befinner sig, så träffar man på någon som man har någon gemensam bekant med. Betyder det att man börjar bli gammal??? Att man varit med så länge nu???
Kram Helén

bibbi sa...

hahaha ja monica såg allt förvånad ut :) hahahaha. hon kanske får ta å fixa sig en blogg :)

Berith sa...

Världen har krypt betydligt sedan datorn kom in i var mans hem ;))
Så tokigt det kan bli =))
Jag känner några bloggare i det verkliga livet , men de kände jag i och för sig innan bloggens tillkomst ...så det räknas inte ;)

Du slog verkligen två flugor i en smäll den gångna helgen , träffa en go´bloggvän och din mentor i hundträning..det kan inte bli annat än lyckat =))

Jag svara ändå på din fråga , fast du redan läst svaret i inlägget ...hahaha...så det kan bli ibaland =))
Jo vi har snö =))

Ha en skön eftermiddag och en mysig kväll !!
Kram på dig vännen =))

Maria sa...

Visst är världen bra liten, man springer ju på folk hela tiden än här än där och det blir små lustiga sammanträffanden.
Kram

KakanH sa...

Ja det var riktigt kul både lördag och söndagens upptäckter. Fast Monica måste ha dåligt minne för jag har sagt hur många gånger som helst att jag känner Bibbi. Eller så låssades hon bara lyssna. ;)

Världen är liten, underbar och fruktansvärt kul. :D
Kram

marie sa...

kul när man träffas på det viset...
nästa vecka på torsdag ska jag gå på den första valpkursen med min elvis, ska bli spännande...

Berith sa...

Tittar in och önskar dig en bra dag , en mysig fredagskväll och en trevlig helg vännen !!
Kramen =)

Anonym sa...

Hejsan!
fin sida!
Synd att du bor så långt från mig,har en skällig vovvs som behöver hjälp med.
vi har ett grått och tråkigt väder här. ha en bra helg!
kram,Mita