fredag 23 oktober 2009

Gråväder

Klagar inte för det har varit underbart höstväder hur länge som helst men nu har nog det envetna gråvädret slagit till - det som håller på nu dag in och dag ut, vecka efter vecka och blir till månader och som släpper någon gång fram i mars/april... Dis, dimma och dugggregn... Dessutom är det ju helg nu och jag ska ha kurs - finns väl ingen anledning att det ska vara fint när vi är i skogen!?

Trött så det både räcker och blir över har jag varit sedan förkylningen slog till för några veckor sedan. Trött kan man bli på människor också! Allra helst när de inte kan leva sitt eget liv utan måste hämta in sympatier från andra hela tiden för att "orka" vidare - eller vad det nu är... Hörde en intervju med en beteendevetare som pratade om att just "sympatibloggandet" hade blivit vanligt. Man skriver något och alla ens vänner kommenterar och tycker "synd" om en... (Det känns ju nästan som när männen är förkylda...) Men visst kan det vara skönt ibland att få en massa styrka i form av kommentarer i bloggen - då vet man ju att man inte är ensammast på jorden... Jag menar om man nu skulle inbilla sig det någon gång... ;-)

Ah det blev svammligt... Jag grävde bland sommarbilderna... Ganska nöjd med mitt val! Den har jag med mig i tankarna nu när jag ska storstäda köket...

14 kommentarer:

Helén sa...

Bilden visar inget grått och trist höstrusk i alla fall. Då finns det hopp om ljus.
Och det är klart att vi ska ge varandra styrkekramar :-)
Så här kommer en till dig *KRAM*

Maria sa...

Gråväder är det här med, och det ska väl så vara ett tag till. Man blir ju inte direkt överförtjust när man tittar ut genom fönstret då man gått upp på morgonen. Men det är bara att bita ihop, för vädrets makter kan man inget göra åt.
Önskar dig en Trevlig Helg!
Kram

marie sa...

ingen vinter här ännu, fast det blåser kyligt...
ska bli kul att se hur elvis reagerar när snön kommer =)

trevlig helg

Skogshuldran Titti sa...

Vilken helt underbart vacker toppbild du har idag! Och sommarbilder behöver man verkligen ha i sinnet när man ska städa...
Det är väl inget fel med att sympatiblogga? Alla behöver vi väl bli strukna medhårs lite då och då!
(gärna ofta, helst varje dag)

Tessan sa...

Ja men visst är världen allt bra liten:) Jasså du känner Helen, så skoj!

Jag har väntat på att du skulle skickat in en bild till veckans tema! Men tävlingen fortgår ju i några veckor till....Jag har olika teman varje vecka som ska skickas in till varje fredag och på lördag sätter jag ut bilderna och man får rösta, den med mest röster vid tävlingens slut vinner ett halsband till vovven med namn (eller valfri text)
Må gott!

Anonym sa...

Hej vännen.
Här har höstrusket kommit. Dimma och regn. Men det är väl så det ska vara nu kanske. Det är ju höst.
Ja jag är en vardagsbloggare Marie å jag blir väldigt glad när mina vänner kommer in och håller lite om mej när jag är ledsen eller inte mår bra på nått sätt. Men vi är ju alla olika ock så ska det vara i livet. Ha nu en jättego helg vännen.
Kram Tina

Berith sa...

Efter regn och rusk följer idel solsken ;))
Det finns "sympatibloggare" och så finns det "sympatibloggare" ...några av "sympatibloggarna" har behov av att skriva för att komma igenom det dom går igenom just nu...de skriver inte för att få "sympati" , sedan finns de "sympatibloggare" som skriver bara för att få just uppmärksamhet, de är nog energitjuvar i det verkliga ...
Det var bara en lite tanke från mig om "sympatibloggare";)))

Ha en skön dag vännen ute i skogen , trots regn och rusk ...
Sedan blir den ju gott att komma in i stugvärmen =))
Kramen =)))

Marie sa...

Berith du slog huvudet på spiken när du skrev "sedan finns de "sympatibloggare" som skriver bara för att få just uppmärksamhet, de är nog energitjuvar i det verkliga..." Du satte de perfekta orden på precis det jag menade!

Marie

Sussa sa...

Det är ju bara att skita i. Mycket enklare att slopa energitjuvarna på bloggen än när de står framför en ;-)

Kram på dej!

Berith sa...

Tittar in och önskar dig en skön söndag vännen !!
Kram =))

Marie sa...

Vilken underbar bild!! Det får mig verkligen att längta till sommaren igen.. Det är ju bara 8 månader kvar....

Kram

Marie och Loke

Berith sa...

Tittar in och önskar dig en bra tisdag vännen !!
Kram från ett grått norr =))

Pisan sa...

Att sympatiblogga är väl inget fel egentligen tycker jag. Man måste ju inte. Man väljer själv. Håller också med om att det är lättare att välja bort en energitjuv på nätet än i r l. Jobbigt med långvarig förkylning, hoppas du blir bättre snart. KRAMAR från mej!

Lotta sa...

Hej igen
Kors vad flitig du är hos mig
Tack för alla dina goa inlägg Det gör mig både glad och varm om hjärtat.
Nu har jag bestämt mig... Jag lämnar spacen för gott. Skall ta itu med det i kväll.jafg länkar din blogg hos mig Det går bra eller?
Vilka fantastiska bilder du tar nu för tiden Du måste vara nöjd med din kamera.vad ärdet för vit buske här ovanför...Den är ju sagolik.
Näckrosen som jag kollar på nu är ju helt suverän Du är skitduktig.
Hur har du gjort för att få alla dina bloggar på rad på detta sättet.
Mina visas ju en och en
Riktigt skit.
Nu får jag kolla vidare på din fina sida och se vad du har haft för dig sen sist.
Kramizzzar i massor/Lotta