torsdag 24 september 2009

Mest skit är det!

Nu är det kris - höll på att glömma att gå ut med mina hundar här på morgonkvisten... Var så trött att jag bara hade i huvudet att när ungarna kommit iväg till skolan så skulle jag lägga mig igen... Fast de är ganska flexibla så de påtalade inte sitt behov att gå ut - de sov och hade kanske gjort det utan problem i ytterligare några timmar!?

Nu släpade jag mig ut i alla fall - hu så kallt och ruggit! Och riktigt blött från gårdagskvällens skyfall. Jag som inte på grund av en sprängande huvudvärk under en veckas tid kunnat torka några hundtassar till någon reda har golv som inte ser kloka ut... Dammsugat har jag gjort med nöd och näppe - det får ju räcka med det ena som man inte klarar av... Både skitigt och hårigt fungerar inte för mig!

Skänker en tanke till sambon som varit och jobbat i Stockholm i ett par veckors tid. Denna vecka skulle han visst bo på Grand... (Kanske han träffar Anna Anka - hon är ju uppväxt endast ett stenkast bort härifrån så de kanske har några gemensamma bekanta...) Fast jag är allt fullt nöjd med att få ligga och vara sjuk i min egen säng!

Nu ser jag både stjärnor och månar - dags att vila!

5 kommentarer:

Pisan sa...

Uschanamej att må så, det är inte kul. Hoppas du kryar på dig. KRAM!

Anette sa...

Nämen stackare! Är du inte frisk ännu........kanske dags för ett litet läkarbesök. Städning, ja det har det varit lite si och så med här också.........men hundhåren försöker jag dammsuga upp (eller leja någon av barnen). Hundtassarna får väl vara kvar så länge. Vi ska ha 18-års kalas nästa vecka så det kan väl vara bra att vänta med skurandet lite......Krya på dig! Kram Anette

Tessan sa...

Halloj!

Men den här sidan har jag inte sett förr! Ellr har du en ny blogg med bara foto numera?i min enfald så visste jag inte att du oxå är en fototok;) Men jag plågar mest folk med bilder på mina 2 odjur:) Ser att du varit sjuk, usch krake! Jag hoppas jag slipper allt vad "sjuk" heter! Brukar ALDRIG vara det och knappt en förkylning...men då får jag väl svininfluensan nu och döööör! Nä det hoppas jag ju inte.....

Ok skla nu spara även denna sida i "minafavvo'"
Kramis!

Berith sa...

Men kära vän !!! Det låter inte alls bra ...du kanske skulle gå till doktorn...
Städningen finns kvar då du orkar , men jag vet hur det är , man vill få bort det nödvändigaste...jag är lika dan själv =))
Stackare , krya på dig vännen !!!
Varma kramar =)

Skogshuldran Titti sa...

Är du sjuk fortfarande? Stackars du, kan det vara den nya influensan?
Bra ändå att du släpade dig ut med vovvarna, frisk luft är alltid välgörande!
Hoppas verkligen du blir bättre snart!