måndag 14 september 2009

Ja nu är det höst

Trots att vädret är ganska okej så känns det att hösten är i antågande! Löven singlar ner oavbrutet... Bor man som oss med lövskogen som granne så ser vi ett och annat löv virvla omkring här! Jag bara väntar på första höststormen! ;-) Det är fuktigt och blött om morgonen när man är ute med hundarna. Men så länge solen skiner är jag nöjd!

Höströjen i trädgården är också påbörjad! Växthuset är urstädat och redo för vinterförvaring av mina rosor som står i kruka. Tycker det känns så vemodigt bara... Sommaren gick så fort!

Stucken av något elände har jag blivit det kliar, svullnat har det och gör vansinningt ont på min ena handled. Behandlar med aloe vera som hjälper - undrar hur det sett ut om jag inte haft min "häxbrygd"?!

1 kommentar:

KakanH sa...

Ja visst gick sommaren fort, men å andra sidan kryper det tills vi äntligen ses igen! :D Det gör ju hösten betydligt roligare.
Kram