lördag 15 augusti 2009

Show me yours and I´ll show you mine 27

Ämnet för veckan är Maskering/Förkladnad - tänkte visa några semesterbilder på detta! Först ut är det dottern som blivit adelsdam på Karlskrona museum. Visst är hon bedårande?!
Favorit nr 2 är de fantastiskt vackra Snöleoparden - de på bilden från Kolmårdens djurpark - här snackar vi maskering. I det vilda lär man knappast se dem där de ligger på sina klipphällar.
Mitt tredje bidrag blir en förvandlingskonstnär av sällan skådat öga. Grodan hittade vi på Tropicarium utanför Kolmådens djurpark. När den sitter i den gröna ormbunken så är grodan grön och när den sitter längre ner på stocken med stenbakgrund - ja då här den grå. Häftigt!
Denna nedersta bild är inte särskilt bra - men ville visa då jag lyckades få med 2 grodor på samma stock. Ser ni dem?

Fler förklädnader hittar ni här; http://wtfdcom.blogspot.com/2009/08/show-me-yours-and-ill-show-you-mine-27.html

7 kommentarer:

magnus sa...

Jättebra förklädnader/maskeringar allihop.

Ha en bra dag.

jeanette sa...

Jätte bra maskeringar på alla bilder.

EnviroSheila sa...

Usch, vad läskiga grodorna ser ut! Får rysningar av att titta på bilderna! Begriper inte vad det är med mig och kräldjur...

Men bra förklädnader är det onekligen!

Ulrica sa...

Vilken grym groda... snygga maskeringar allihop

christina sa...

jag gillar din dotter och grodan. Så om hon pussar grodan kan det bli en liten prins bild! ;-)


/christina

Berith sa...

Dotterna är verkligen bedårande =))
ja jag ser båda grodorna , djurens sätt att smälta in i omgivningen är fantastisk =)

Ha en bra dag!
Kram =)

Maria sa...

Oj vad många härliga bilder...gröna grodan blev min favorit...skulle vilja ha som skärmsläckare...så fin!!! Maria