tisdag 11 augusti 2009

Å regnet det bara öste ner!

Nä vi var faktiskt inte på Liseberg när vi var i Göteborg - faktum är att vi endast övernattade i staden för att köra vidare till Vänersborg - sambon skulle fixa med "någe kameragrejs". När det var avklarat åt vi en väldigt god dagens på ett ställe i centrum - det hade börjat regna då! Vi klurade ut att när vi var åt detta håll så kunde vi faktiskt köra ut till Orust och Tjörn! På vägen ut kom jag på att jag har en väldigt trevlig kollega i Svanesund - men hennes visitkort låg kvar hemma i min almanacka och inte i plånboken som jag trodde... I och för sig är hon inte så svår att hitta upp men vi tappade sugen för det regnade så fruktansvärt att vi såg inte mycket framför oss!I Henån tyckte vi att regnet avtog lite och stannade bilen, mitt framför näsan stod en skylt som visade att det fanns ett café. Sambon var fikasugen och vi hastade bort och köpte fika. Smarrigt och gott - kunde sitta ute under tak. Tittade på alla stackare som skyndade från ICA och bolaget... Efter fikat hoppade vi mellan vattenpölarna tillbaka till bilen - och styrde kosan hemåt från Orust via Tjörn! Det var verkligen ingen hit! Grått, grått och grått!!! Sambon blev dock sugen på att återkomma i höst för en fotograferingshelg. Ja kanske blir det av!? Hoppas verkligen på bättre väder då!!!

4 kommentarer:

Berith sa...

Jasså ni hamnde i ett skyfall också =)
Här var det ett sjudundrandes åskoväder =)
Det är nog väldigt vackert vid Tjörn , kan jag tänka mig =)
Detfinns så otroligt många vackra platser här i vårat avlånga land , ja en del platser är så vackra att man nästan tappar andan och knappt tro att man befinner sig i Sverige =)

Ha en riktigt bra dag vännen !
Kram =)

Babbi sa...

Mja..åska och åska...3 st små fjuttar långt bort hörde jag. hehehe....

babbi sa...

Ja jag läste faktiskt det på SMHI:s sida att det varit ovanligt mycket åska söderöver *morrar*

marie sa...

du har rätt, nu äe elvis hemma.
nu ska vi vänja oss via varandra=)

jobbigt med ösregn när man åker bil, det blir så jobbigt...