onsdag 12 augusti 2009

Härligt befriande

En känsla av höst och vemod kom över mig plötsligt iddag. Två saker som väl egentligen inte alls behöver hänga ihop men för mig gjorde det detta idag... Det kommer skyfall på skyfall så känslan av höst är kanske inte så konstig . Men var vemodet kom ifrån har jag ingen aning! Tycker jag känner mig riktigt fit for fight nu för tiden. Min mentala städning gjorde gott och beslutet att alla som finns i datorn de finns där - i den värld som den representerar och har ingenting alls med min verklighet att göra!

Det känns skönt att jag fick öppnat ögonen och "hjälp" med att se vad som troligtvis finns där bakom... Att det som verkar så glättigt och hejsan tjosan är det av en anledning som kanske är en helt annan än den man tror... Ja det får vara precis hur det vill - jag har inte med det att göra! En härlig känsla att känna helt och fullt - jag släpper den och jag känner friheten komma... Tack!!!

3 kommentarer:

KakanH sa...

vemodet kan vara att sommaren snart är slut. Tiden att vara ute i fint väder, doppa tårna i vattnet, njuta av solen.......
Så kan iaf jag känna.
Tur att man kan fika och äta gott med vänner under alla årstider. ;)

Berith sa...

Tack Marie för dina ord inne hos mig , det värmde verkligen i hjärtat !! *ler generat*

En mental rensning är nyttigt att göra lite då och då !! =)
Jag tycker att du fattat ett klokt beslut...vi lever i två världa numera en verklig och en virutell..och det som finns där i den virituella världen ,det kan vara långt ifrån vad det ser ut att vara...så att sätta en gräns mellan dessa två världar är klokt !! =)

Ja att släppa och gå vidare , gör att man känner en stor frihetskännsla..en skön kännsla är vad det är !! =)

Ha en riktigt bra dag vännen !!!
Och njut av din frihetskännsla =)
Varma kramar från norr ;))

Berith sa...

Tittar in och önskar dig en trevlig helg !!
Kram till dig vännen ! =)