torsdag 11 juni 2009

TorsdagsReflektion v 24



Idag har mina barn äntligen gått på sommarlov! När jag stod där utanför skolorna och väntade så insåg jag plötsligt att det är inte alls konstigt att det finns mobbing och dåligt stämning. En del kan i både ord och skrift häva av sig precis vad som helst, det ska låta bra inför den man har kontakt med just då - sen vänder man bara kappan efter vinden och så fortsätter det! I bästa fall kommer andra aldrig på att man bara snackar/skriver en jäkla massa skit. När vuxna människor beter sig så varför ska då våra ungdomar bete sig på annat sätt???

Det är ju helt okej att snacka skit. Det är ju helt okej att inte stå för vad man tycker! Det är ju helt okej att ljuga! Det är ju helt okej att gå bakom ryggen! Reflektionen för min del är glasklar - man ska inte lita på någon! Inte ens den som påstår sig vara ens vän!

Fler TorsdagsReflektioner: http://blogg.trebarnsmamman.se/

2 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Uscha så trist det lät! Och tyvärr ligger det en hel del sanning i det du skriver. Nu tror jag det är värre på en del ställen än på andra, men man vet aldrig när det slår till igen :(

Agge sa...

Det var ett fint foto på dina barn.Och orden du skriver är så rätt
Kramiz Agge

ps .kul att du skrev dig på min Fifulista