måndag 29 juni 2009

Morgenstund

Morgonstund har guld i mun - sägs det... Jag är ju inte precis någon morgonpigg person men på sommaren brukar jag vakna tidigare och det bästa jag vet då när måstena är fixade - ta min teamugg och sätta mig i skuggan på trappan och bara njuta av rosdoften som omsluter hela min trädgård. Härligt underbart! Jag är en lycklig människa som får uppleva just detta! På vintern längtar jag efter det och på sommaren njuter jag!

Här är fler härliga morgonstunder - bara att njuta!

11 kommentarer:

Madame sa...

Ja sommermorgener er en nydelse - dejligt at læse, hvad du fortæller ;)

marie sa...

fast nu är det varmt tidigt....
som du säger så längtar man till sommaren när det är kallt.
men inte tvärtom =)

Rimkogeren sa...

Smukt billede, fornemmer næsten duften!

Unknown sa...

Ja, sommerens morgenstunder er så mye bedre enn vinterens!

Sussa sa...

Jag kan se hur du sitter där på trappan ...

Evami sa...

Det er noe med sommermorgner som gjør at vi husker dem om vinteren:) Vi tar oss til til å nyte hvis det er sol,ta vare på de stundene en har..

Anonym sa...

Vilken härlig start på dagen du har
med te på trappen och rosendoft.
Sånt är livskvalite *ler*.

Sommarhälsningar
strömma

Anonym sa...

Det er en bra start på dagen, ja - det er som jeg kjenner den deilige roseduften!

Berith sa...

Morgonstund har vekligen guld i mun =)
Det är underbart att sitta ute en tidig sommarmorgon och bara vara =)

Ha en bra dag !!
Kram Berith =)

Anonym sa...

Hej
Tittar in och önskar dej en skön och underbar sommar.
Lite kommer jag nog att vara inne i cybervärlden, hälsa på dej, kanske skriva lite på spacet
Ha det gott så länge
kram/ingegerd

Melusine sa...

Høres ut til å være en herlig morgenstund, med en kopp te i hånden nyte roseduften før dagens gjøremål starter :)
Nydelig rosebilde!