måndag 29 juni 2009

Karlskrona

Tre dagar förra veckan roade jag mig i Karlskrona. Erkänner att jag trivs riktigt bra där borta i den hörnan av vårt avlånga land. Detta kan ju även bero på att jag har 2 mycket goa vänner där!? Sussa träffade jag i onsdags och vi begav oss ut på en kombinerad geocaching- och picnictur ute i Karlskrona skärgård. Wow säger jag bara... Vilken storslagenhet!!! Det skulle inte alls göra ont att bo på Sturkö eller Tjurkö!!! På kvällen åt vi fantastiskt god indisk mat på ett ställe spm sambon har pratat mycket om... Mums gott!

På torsdagen tog vi först en shopping- och-se-sig-omkring-tur på stan för att på eftermiddagen träffa Madde. Vi drog hem till henne i Ronneby men på vägen tog vi en liten avstickare ut till Skärva herrgård. Hos Madde levde vi som kungar och åt smarriga räkmackor!

Fredag förmiddag tog vi ett tag med dammtrasa och dammsugare på P´s lägenhet sen roade vi oss med några timmars fotosafari medan vi väntade på att P´s möte skulle ta slut. Efter en megaglass på Glaciären i Karlsrona så drog vi framåt sen eftermiddag hem mot Skåne igen. Borta bra men hemma bäst - heter det ju - men jag tycker allt det känns vemodigt att vara hemma i det gamla vanliga igen... Det är liksom mycket roligare att ha kul hela tiden!!!

Tack Sussa och Madde för att ni förgyllde våra dagar! Vi kommer gärna snart igen!

1 kommentar:

Sussa sa...

Tack själv min vän!