söndag 27 juni 2010

En promenad på byn...

Tänk så mycket spännande det finns runt husknuten... Saker man ser varje dag och som man inte precis reagerar på! Överst Caltex-macken i Mörarp, vida känd och omskriven i diverse olika tidningar. Många som nämner den när jag berättar att jag bor i Mörarp.Vår numera nedlagda brandstation - visst är den fin. Nu är det väl ingen som vet vad som ska hända med huset...
Mitt i byn ligger denna vackra länga - där huserar ett vagnmuseum. I det röda huset längst bak huserar scouterna i byn.

Ja det var några vackra hus i vår lilla by - det finns flera och vem vet de kanske kommer in här en annan gång!?

3 kommentarer:

Berith sa...

Godmorgon vännen =))
Ja man har mycket vackert runt husknuten , men tyvärr så blir man "hemmablind "
Vilken underbar bensinstation , man blir nostalgisk =))
Underbara bilder bjuder du på som vanligt !! =))
Önskar dig en bra dag vännen , varma kramar =))

Anonym sa...

Härliga bilder från din by. Ser fram mot fler :-)
Kul du hittade in till mej. Ja jag la ner spaces för det krånglade så. KRAM Tina

Maria G sa...

Vackra hus och byggnader!
Visst är det så att man har mycket fint alldeles bakom husknuten... Jag har upptäckt mycket här i min lilla stad sen jag började fotografera :)
Vad kul med ny kamera!
Ha de gott!
Kram Maria