tisdag 18 maj 2010

Min magnolia blommar

Helt förundrad tittar jag på magnolian som blommar med full kraft nu... Å tänk då att mer än halva kronan borta - den gick hädan i en vinterstorm för något år sedan. Jag har bara väntat på att knopparna ska slå ut - de har dröjt i det svala vädret. Men nu... Åh det är så vackert!!!Sen ska de eländiga blombladen räfsas upp! I sommar ramlar alla frökapslarna av... Och i höst är det massor av smala och eländiga löv som ska krattas upp... Men visst är det vackert när det blommar!!! Inte för mycket värme nu bara för då är denna blomning snart också ett minne blott...

6 kommentarer:

Maria sa...

Magnoliablommorna är sååå vackra, dina bilder likaså!!!
Här hos mig blommar också magnoliorna, men jag tycker att det är mindre blommor mot förra året. Eller också är det så att alla knoppar inte slagit ut ännu. Får bort till stadsträdgården och kolla läget igen :)
Ha de gott!
Kram Maria

Helén sa...

Närvaro Marie - närvaro! Njut nu! Oroa dig inte över bladen som ska räfsas. Njut NU! Det andra kommer ändå. Jag lovar ;)

Anonym sa...

Å så vacker Magnolian är Nu har vi fått sommar här och trädgården är full av blommor Ha en trevlig pingst
Ebba

Charlotte sa...

Jättevackra bilder på Magnolian!
Jag köpte en Magnolia förra året men den överlevde inte vintern.. :( Jag får njuta av dina bilder istället! :D

KakanH sa...

så vackert!!!!!
En perfekt start på min morgon. Tack!

Berith sa...

Godmorgon vännen ! =))
Jag älskar Magnolia !! Tack för att du alltid bjuder på så underbara bilder , jag kan känna den ljuvliga doften ända hit upp till norra norrland ;))

Önskar dig en bra dag och en bra vecka , varma kramar =))