onsdag 16 december 2009

Snö och prickig sommarkompis

Snö i Skåneland den 15 december...
Min Leo på spaning...Min gamle sjukling Napoleon - fast jag tycker han har varit piggare idag men blodproverna visar något annat. Veterinären igen på fredag.Denna sommarkompis hittade jag i gardinen i vardgsrummet - den fick flytta ner i källaren för ut i snöyran kunde jag inte släppa ut den!
Vårt magnoliaträd i vinterskrud. Påfyllning av snö under onsdagen - fast en omgång har hunnit töa bort innan nästa ordentliga omgång kom.
Vårt hus i snöyran!
Hej mitt vinterland!

2 kommentarer:

KakanH sa...

oj vad du lär vara avis på mitt vinterland. :P Här är det vitt, vitt och åter vitt. Knappt så Emil "bottnar" där det inte är plogat. :D

Vad tråkigt att Napoleon inte mår bra. Ska tänka på er. Du vet var jag finns om du vill snacka.
Kramar

Anonym sa...

Så fina vinterbilder Stackars nyckelpiga Hoppas den klarar sig
Ha en bra helg
Ebba