torsdag 22 juli 2010

Storkarna i Viby

Första storken såg jag redan på väg till Åhus - den seglade så fint i skyn. När vi sedan på hemvägen skulle hitta något trevligt ställe att stanna på för att grilla korv (kåv på blekingska) så såg jag nästa stork som kom flygande över en gård. Vi hade sett en skylt där det stod storkcenter men vi blev inte riktigt kloka på vart det var... Mätta och belåtna styrde vi nu kosan hemåt och då hittade vi centret men där var då inga storkar. Men precis på väg att sätta mig i bilen så slog jag en blick upp mot skyn och kolla vad jag såg...På andra sidan vägen på ett tak satt en annan stork och putsade sig... Vi stod både länge och väl och beundrade dessa. Det kom en kvinna förbi och påpekade att det var en sensation att stå och titta på vilda storkar! Men jag blev lite orolig där ett tag - 4 storkar på samma dag... Kan det vara bra??? ;-)

6 kommentarer:

KakanH sa...

det kanske var tur att jag inte var med och såg dem. ;)
Det låter som att ni hade en bra dag. Precis som det ska vara.
Kram

Anonym sa...

Vad mysigt att få se Storkar på så nära håll och få så fina foton på dom också.En härlig tur fick ni.
Kram

Sussa sa...

Häftigt! O hur FAN kunde vi missa storkcentret när vi körde till Ängarna???
O jag tror att 4 storkar på en dag betyder GRAVID! HAHAHAHAHAHA

Unknown sa...

Måste vara något alldeles speciellt att få se storkarna på så nära håll och få så fina bilder på dem.
Måste även tillägga -- dina bilder på solnedgången vid Kullaberg är helt underbara! Toppenbra fotat.
Ha en bra helg! /SA

Anonym sa...

Fina bilder på Storkarna Vilken tur du hade Dom är ju inte så vanliga längre Kram Ebba

Maria sa...

Vilken lycka!!! Det kan bara betyda tur att ha sett dessa pippifåglar!
Bilderna är helt underbara!
Kramisar Maria